نگرانی مقامات صهیونیست از دستورات احتمالی دادگاه لاهه 

دادگاه لاهه قرار است فردا (جمعه) در خصوص پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی تشکیل جلسه بدهد و مقامات رژیم نگران «مواضع سخت» آن هستند.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از چند مقام ارشد اسرائیلی ابراز نگرانی کرد که دیوان بین‌المللی دادگستری فردا (جمعه) مواضع سختی در برابر حملات این رژیم به نوار غزه اتخاذ کند. 

به گزارش الجزیره به نقل از این روزنامه، دادگاه لاهه چند ماه پیش در دستورات اولیه خود اسرائیل را مجبور به افزایش کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه کرده بود، اما دستور توقف جنگ را صادر نکرد. اکنون مقامات صهیونیست نگران آن هستند که دادگاه این بار مواضع تندتری علیه رژیم اتخاذ کرده و آن را در معرض تحریم‌های بین‌المللی قرار دهد. 

دیوان بین‌المللی دادگستری فردا ساعت ۳ به وقت محلی دستورات خود را در خصوص پرونده شکایت آفریقای جنوبی از رژیم صهیونیستی اعلام خواهد کرد. آفریقای جنوبی به جرم «نسل‌کشی» از رژیم صهیونیستی شکایت کرده است. بررسی وقوع نسل‌کشی ممکن است سال‌ها زمان ببرد بنابراین تا آن زمان دادگاه تعدادی دستورات اولیه صادر خواهد کرد. پیش‌تر این دادگاه در ماه ژانویه خواستار تسهیل ورود کمک‌ها به غزه شده بود؛ اقدامی که از آن زمان توسط رژیم اشغالگر نادیده گرفته شده است.

این دادگاه هفته گذشته مجددا و به درخواست آفریقای جنوبی یک جلسه استماع دو روزه برگزار کرد و از رژیم صهیونیستی خواست تا اطلاعاتی را در خصوص وضعیت انسانی غزه به صورت کتبی ارائه کند. برخی کارشناسان می‌گویند ممکن است دادگاه دستور توقف حملات به رفح را در این جلسه صادر کند. هرچند دادگاه لاهه بازوی اجرایی ندارد، اما بی‌توجهی به دستورات آن ممکن است سبب انزوای بیشتر رژیم صهیونیستی شود.

مترجم: زهرا نجفی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۸ ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
خداوند هر چی ظالمه محو و نابود کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۴ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
رژیم صهیونسیتی با جنایت ، قانون شکنی زنده است و اگر روزی مجبور شود دست از جنایت بردارد تن به قوانین بین‌المللی دهد ، حتی همین قوانینی که شاید اشکالات زیادی بر آن وارد باشد ، آن روز آغاز نابودی رژیم صهیونسیتی است و ‍شیشه عمرش در یک قدمی ترکیدن است و به نظر من دادگاه لاهه شاید همان روز باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۱ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
فعلا که آمریکای حامی حقوق بشر و دموکراسی اعلام کرده لاهه رو تحریم میکنه!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
خدایا هرچه زودتراسباب نگرانی این ملعون هاواسباب خوشحالی ملت هاوطرفدارن فلسطین وکشورفلسطین رابادستگیری وسقط شدن اسرائیلی هافراهم‌کن‌ دیگه ازدین این‌همه جنایت خون دل شدیم‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۵ ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
دادگاه لاهه اگر حکم درست داد که لاهه است والا یک خرابه ای است مثل سازمان ملل
آخرین اخبار